יום רביעי, 17 ביולי 2013

השכרת יאכטה – כי לא צריך לקנות !


יאכטה היא אחת התענוגות הנחמדות שאפשר לעשות בישראל. יש ים טוב, יש הרבה שמש, ולמה בעצם לא לצאת לים? הבעיה הייתה, עד לפני מס' שנים מועט, שהיה צורך להשכיר יאכטה לשימוש קצר ולשלם עליה הרבה מאד כסף, וגם לשלם שכר לאדם שיסיע אותה. החלופה הייתה לקנות יאכטה, שמחירה יכולה להיות גם באיזור ה-200 אלף שקל עד מיליון שקלים! היום כבר לא צריך... יאכטות להשכרה עולות הרבה פחות לשעה, יש הרבה יותר כלים. בנוסף, הוצאות הרישיון פשוטה יותר וזולה יותר, כך ששתי האופציות של החלופה הראשונה הפכו ידידותיות יותר.


בעבור מה משכירים יאכטה?




יאכטה היא בילוי מפנק, שיכול להתאים לימי נישואים, הצעות נישואים וימי הולדת. מספיק יום אחד. אפשר גם לצאת לשייט קצר פה באיזור, עד יוון למשל. למי שיש רישיון, אין בעיה. למי שאין רישיון, הוא יכול להשכיר אותה עם אדם שישיט אותה, וזה אמנם לא זול – אבל בטח לא כמו פעם ובוודאי לא יקר כמו לקנות יאכטה, שנשארה עדיין נחלת האמידים בלבד. היום אפשר לשכור בקלות יאכטה, גם בארץ, וגם במקומות באירופה – למשל קלאב מד קמרינה באיטליה.



בהנחה ויש לכם כסף לקנות – שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: האם אתם באמת צריכים להחזיק כלי שייט זה, ולהשכיר חנייה עבורו במרינה בהרצליה? האם אתם מרגישים בטוחים דייכם כדי להפעיל ולתחזק את היאכטה בעצמכם? האם יש לכם זמן לעשות זאת? האם אתם מתכננים להפליג לעיתים קרובות? האם יש לכם כסף לזה, והאם אתם אוהבים לשוט עד כדי כך? כמובן שאם כל התשובות חיוביות, אז קדימה רוצו וקנו יאכטה. אבל אם לא... אז פשוט תשכירו יאכטה בכל פעם שתרצו לעלות לים. זה הרבה יותר זול!